ورود
ثبت


جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

آغاز احداث نیروگاه خورشیدی شناور بر آب در اصفهان

پنج شنبه, 23 فروردين 1397 15:16 نوشته شده توسط کاربر روابط عمومی اخبار

عملیات ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی شناور بر آب یک مگاواتی در کشور، با حضور استاندار اصفهان در نیروگاه شهید محمد منتظری آغاز شد.

 به گزارش روابط عمومی نیروگاه شهید محمد منتظری، نیروگاه خورشیدی شناور بر آب یک مگاواتی، نخستین بار در کشور با هدف تولید انرژی الکتریکی پاک، کاهش آلاینده های زیست‌ محیطی و جلوگیری از تبخیر سطحی دریاچه آب صنعتی، در مساحت 15 هزار مترمربع با سرمایه ‌بالغ بر 60 میلیارد ریال در نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان، نصب و بهره برداری خواهد شد.

 با بهره برداری از این نیروگاه، سالانه یک میلیون و 900 هزار کیلو وات ساعت انرژی به شبکه سراسری برق تزریق می شود. جلوگیری از تبخیر سالانه 38 هزار مترمکعب آب از ویژگی های بارز این نیروگاه است و تمام مراحل طراحی، نصب و اجرای آن توسط مهندسان ایرانی انجام می شود. سازه های شناور نیروگاه های خورشیدی نخستین بار در ایران، طراحی و بومی سازی و در اجرای آن از به روزترین تجهیزات استفاده شده است.از دیگر ویژگی های این نیروگاه افزایش 15 تا 20 درصدی تولید انرژی در مقایسه با نیروگاه های خورشیدی در سطح زمین ناشی از حرارت مناسب پنل های خورشیدی در سطح آب است.

خوانده شده 1295 بار

ارسال نظر

اطلاعات تماس

آدرس : اصفهان ، کیلومتر 8 بزرگراه آزادگان، نیروگاه شهید محمد منتظری

تلفن : 33802567-031

نمابر : 33802603-031

info@montazeri-ccpp.ir