ورود
ثبت


سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

پاسخ به یک باور رایج اما اشتباه

دوشنبه, 28 آبان 1397 10:05 نوشته شده توسط کاربر روابط عمومی اخبار

همه ساله همزمان با سرد شدن و افزایش آلودگی هوا، دغدغه مردم نسبت به این پدیده زیست محیطی افزایش می یابد . از آنجا که در باور عموم به اشتباه نیروگاه نیز آلاینده است، لذا جهت تنویر افکار عمومی باطلاع میرساند :

 ابری که در خروجی دودکش نیروگاه در فصل زمستان دیده می شود، بخار آب میعان یافته می باشد که به شکل توده ابر درآمده است. بخار آب یکی از محصولات احتراق است که در گازهای حاصل از احتراق بویلر نیروگاهها وجود دارد. این بخارات در فصل زمستان به محض خروج از دودکش با ارتفاع 220 متر از سطح زمین بدلیل دمای زیر صفر هوا سریعاً کندانس شده و تشکیل ابر می دهند و بصورت یک توده ابر سفید رنگ دیده می شوند. این ابر بخار در خروجی دودکش تمام نیروگاههای بخار قابل مشاهده می باشد. مشابه این پدیده تشکیل ابر در فصل زمستان در خروجی موتور هواپیماها در ارتفاع بالا بصورت یک خط ابر دیده می شود همینطور در دود خروجی از اگزوز خودروها در فصل زمستان می توان بخار آب میعان شده را مشاهده نمود.

این نیروگاه از ابتدای سال 93 تاکنون بطور کامل گاز سوز بوده و به هیچ وجه از سوخت مازوت استفاده نشده و تمام والوهای مازوت پلمپ می باشند و آنالیزرهای آنلاین دود بر روی واحدها نصب شده و نتایج پایش آنلاین بطور لحظه ای در دسترس اداره کل حفاظت محیط زیست می باشد، آنالیزرهای طرح خود اظهاری در پایش توسط آزمایشگاه معتمد محیط زیست انجام می شود و نتایج آنالیزهای دود در حد استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.

این نیروگاه در سال های 1395 و 1396 در زمره صنایع سبز قرار گرفته و تندیس و لوح سیمین صنعت سبز را از سوی معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست دریافت نموده است.

خوانده شده 761 بار

ارسال نظر

اطلاعات تماس

آدرس : اصفهان ، کیلومتر 8 بزرگراه آزادگان، نیروگاه شهید محمد منتظری

تلفن : 33802567-031

نمابر : 33802603-031

info@montazeri-ccpp.ir